Verbetering en klachten

Vragen en suggesties

Introductie

Binnen de beschermde woonomgeving van de Rietvelden maken we het u graag naar de zin. Daar doen we allemaal ons best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Klantonderzoek

Twee keer per jaar houden we in Rietvelden een klantonderzoek. We maken daarbij gebruik van de Groninger Wellbeing Indicator-methode (GWI). Deze geeft inzicht in uw leefplezier en welbevinden. Ook wordt duidelijk waar de knelpunten zitten.

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw coördinerend verpleegkundige, contactverzorgende of de cliëntenraad.

Cliëntvertrouwenspersoon

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of locatiemanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in de Rietvelden terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie

Bij de Rietvelden zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de coördinerend verpleegkundige, de teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen. Lukt dat niet en wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.